My Weight Loss

Saturday, June 23, 2012

Golongan manusia,,,,,,anda dari golongan yang mana


Saya ingin kongsi dengan anda tentang golongan manusia di dunia ni....

golongan pertama ialah golongan orang yang GAGAL; mereka nampak peluang n tau kelebihan peluang yang ada...tapi mereka abaikan...mereka tolak tepi peluang tu..contoh "ah..dah la...xde mase aku nak buat mnde ni"
golongan kedua ialah golongan orang yang BIASA2 je; mereka nmpk peluang, mereka tak tolak tapi mereka tak ambil...contohnya "kau buat dulu, nnti bila kau da berjaya kau bgtau aku"...tp pada ketika kawan kita da berjaya, kita adalah golongan yang tertinggal di belakang..
golongan ketiga ialah golongan orang yang BIJAK; mereka nampak peluang n ambil peluang tu..sebab mereka tau mereka ingin berjaya n ingin merubah nasib mereka..
golongan keempat ialah golongan orang yang HEBAT; mereka nampak peluang n ambil peluang yang ada..dan mereka kongsi dengan rakan2 dan orang tersayang untuk berjaya bersama-sama dengan mereka..
JD..ANDA TERGOLONG DLM GOLONGAN MANUSIA YG MANA??? 
GAGAL?? 
BIASA2? 
ATAU BIJAK??? 
ATAUPON ANDA SEBENARNYA TAU YG ANDA HEBAT??
Apa yang akan jadi pada tahun depan atau 10 tahun akan datang atau 30 tahun akan datang....semuanya BERGANTUNG pd tindakkan yang kita lakukan pada HARI INI.....
jadi mulakan langkah anda...jgn berlengah lagi...tiada sapa yg akn tggu anda utk BERJAYA!!! hanya anda yg dpt lakukannya.. .

No comments:

Post a Comment